De Skoda Superb is in Duitsland populair onder zakelijke rijders, maar in Nederland nog vaak ondergewaardeerd.
Onderhuids deelt hij veel techniek met de Volkswagen Passat, maar hij biedt meer ruimte, comfort en luxe voor minder geld. Duitse exemplaren zijn vaak rijk uitgerust met opties als stoelverwarming, navigatie en adaptieve cruisecontrol.
Importvoordeel: gemiddeld €2.000 tot €3.500 goedkoper dan een vergelijkbare Nederlandse Superb.
De Ford Mondeo is in Nederland minder populair geworden door de SUV-trend, maar in Duitsland wordt hij nog veel als familie- of leaseauto gebruikt.
Dat betekent: goed onderhouden, lage kilometerstand en uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De Turnier (stationwagon) biedt bovendien een zee aan ruimte — ideaal voor gezinnen of zakelijke rijders die veel kilometers maken.
Importvoordeel: vaak 20–30% goedkoper dan in Nederland.
De Opel Insignia is nooit echt een ‘hype’ geworden, maar wie hem rijdt, weet beter. Comfortabel, stil en met moderne technologie — zeker de facelift-modellen vanaf 2018.
Duitse uitvoeringen hebben vaak extra’s zoals LED-verlichting, AGR-stoelen en uitgebreide assistentiesystemen.
Importvoordeel: lagere aanschafprijs én lagere BPM dankzij gunstige CO₂-waarden.
Wie slim zoekt, ontdekt dat de Duitse markt meer te bieden heeft dan alleen de bekende topmodellen. Met een beetje research en de juiste begeleiding kun je een ondergewaardeerde occasion vinden die niet alleen voordeliger is, maar ook beter uitgerust dan de gemiddelde Nederlandse auto.
Overweeg je zelf een auto te importeren uit Duitsland?
Neem gerust contact op, we helpen je graag met zoeken, controleren en invoeren van jouw ideale auto.
Hulp nodig of heb je vragen?
Onze importadviseurs helpen je graag!
Wij berekenen gratis en vrijblijvend de laagst haalbare BPM. Binnen 24 uur in je mailbox.

Een team van 15 werknemers helpt je om zorgeloos, voordelig en snel jouw auto, motor of camper te importeren.





