Ferdinand Porsche zou er trots op zijn

Op het moment hebben wij vier Porsche 911’en staan. Eigenlijk drie, want de donkerblauwe is een 912. Echter is deze qua uiterlijk niet van de 911’en te onderscheiden. Normaal gesproken zouden ze 901 gaan heten en er zijn er daadwerkelijk 82 verkocht als zijnde 901 voordat Peugeot hier een stokje voor stak omdat zij al voor hun types drie cijfers met een 0 in het midden gebruikten. De eerste 911 rolde in 1964 van de band en is de opvolger van de Porsche 356 die van 1948 tot 1965 is geproduceerd. Met name de sportomatic is een zeldzaamheid.

912 1967 1.6L 4 cilinder 102 pk

911 E Sportomatic (automaat) – 1969 2.0L 140 pk

911 S Geel 1971 2.2L 160 pk

911 Oranje 1968

De 3 verschillende eigenaren van deze auto’s hebben Importautos de opdracht gegeven voor de verscheping vanuit Amerika naar Europa. Nadat de containers gelost waren zijn de auto’s naar onze eigen werkplaats getransporteerd. Hier is de technische diagnose uitgevoerd of er aanpassingen dan wel reparaties noodzakelijk zijn voor de homologatie in Europa en afgifte van het kentekenbewijs. Na het technisch in orde maken hebben wij de auto’s laten keuren voor afgifte van het kenteken. Importautos werkt internationaal. Zo gaan de gele en oranje Porsche naar een Portugese klant, voor de sportomatic verzorgen wij de Belgische old timer inschrijving en voor de 912 de NL inschrijving.

Dollar begint goedkoper te worden

Het lijkt er op dat corona de Amerikaanse economie meer schade aanricht dan Europese. We zien een dalende dollarkoers ten opzicht de euro, dit samen met ook dalende vraagprijzen voor de auto’s. Dus bent u altijd al eens van plan geweest uw droom old timer aan te schaffen uit het grote aanbod over de oceaan dan is het nu misschien de juiste tijd hiervoor.

Menu