BPM berekenen bereken direct gratis de laagst haalbare BPM

088-3450100 Gratis infolijn

BPM valt hoger uit, steeds meer import van jong gebruikte auto’s

Omdat de BPM en dus de nieuwe auto’s alsmaar duurder worden kiezen steeds meer particulieren en ondernemers ervoor om hun auto te importeren.

Al twee jaar op rij worden er zelfs meer dan tweehonderdduizend (jong) gebruikte auto’s geïmporteerd. We kunnen wel stellen dat import razend populair is, want ook dit jaar lijkt het erop dat we die grens weer gaan overschrijden.

De gemiddelde consument heeft er echt geen baat meer bij om een nieuwe auto in Nederland te kopen omdat ze steeds duurder en duurder worden. Dit maakt het steeds minder interessant om deze aan te schaffen en stimuleert het ons om meer, vaak jong gebruikte, auto’s vanuit het buitenland en vooral Duitsland te importeren. Buiten Nederland kijken kan je dus veel besparen, mede doordat op jonge auto’s met een extra taxatie de BPM berekenen nog gunstiger kan uitpakken wordt het prijsverschil alsmaar groter en groter en zolang er niks verandert zal dit blijven toenemen.

Het kabinet belooft ons al jaren de BPM te verlagen maar lijkt hun belofte niet na te komen om dit daadwerkelijk te realiseren. Jaar in jaar uit blijft de BPM stijgen en hierdoor wordt het ieder jaar weer minder aantrekkelijk en onbetaalbaar om in Nederland een nieuwe auto aan te schaffen. Bijna een kwart van alle geïmporteerde auto’s zijn jonge auto’s van de bouwjaren 2017 en 2018. Dit zijn vaak de “Jahreswagens” vanuit de fabrieksvestigingen in Duitsland die van bijna alle opties voorzien zijn, de historie is bekend en de auto is nog voorzien van fabrieksgarantie.

Duidelijk dat import steeds meer een alternatief is voor nieuw. Dat zal in 2019 nog verder worden aangewakkerd door de gestegen nieuwprijzen als gevolg van de uitgebleven BPM compensatie voor de WLTP, die eerder per 1 januari 2019 was toegezegd en nu weer is uitgesteld naar 1 september. Door de WLTP wet hebben nieuwe auto’s een hogere CO2 uitstoot waardoor het BPM bedrag ook steeds hoger wordt. Van alle importauto’s lag de CO2 uitstoot gemiddeld 14 gram per kilometer hoger dan die van in Nederland nieuw verkochte auto’s. En toch was het BPM tarief van de importauto’s aantrekkelijker. Hierdoor kiezen steeds meer kopers voor een gebruikte auto uit het buitenland. 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Bekijk alle referenties

Waarom Importautos.nl?

  • 8 importadviseurs tot uw beschikking
  • Levering aan huis door heel Nederland
  • Exclusief partner van Autoweek
  • Altijd laagste BPM garantie
  • 14 jaar BPM / auto import ervaring
  • Geen risico, u betaalt ons achteraf

auto verkopen

Importautos.nl is bekend van:

importautos partners
importautos redbull

Aantal geïmporteerde auto's: