De afgelopen tijd is het ook voor de gemiddelde Nederlandse burger ook zeer populair geworden om auto’s te importeren uit Duitsland, omdat men er is achter gekomen dat het daar veel goedkoper kan. Een tijd daarvoor, voordat de Nederlands burger wist dat hij door een auto in Duitsland te kopen veel geld kon besparen, waren het alleen de Nederlandse autohandelaren die auto’s uit Duitsland importeerden. Het moest natuurlijk strikt geheim worden gehouden voor de Nederlands consument, aangezien deze handelaren die geïmporteerde auto’s met enorme winst doorverkochten in Nederland. Nederlands consumenten wisten namelijk niet dat het in Duitsland goedkoper kon. De Nederlandse autohandelaren deden er alles aan om het geheim te houden voor de consument, maar de laatste jaren zijn er dus steeds meer Nederlanders die het grote geheim wel weten en hun auto dus zelf kopen in Duitsland. De prijsverschillen zijn gigantisch. BPM berekenen.

Verschillende bloggers plaatsen bijvoorbeeld adviezen op internet waarin zij vertellen aan de consument dat ze beter zelf hun auto uit Duitsland kunnen importeren. We hebben zelfs een sommatie gekregen van zogenaamde huisadvocaten van autohandelaren v.d. Akker (Best) en Du Parc (Oirschot). Zij vinden het natuurlijk niet leuk dat wij dit plaatsen, omdat hun klanten hierdoor weglopen. Ze sommeerden ons om voor een bepaalde datum de desbetreffende artikelen van de website te verwijderen, anders zou er een boete van 75.000 euro per dag volgen. Zij doen dit natuurlijk puur vanwege het feit dat wij melden op onze site dat in Duitsland auto’s 20.000 euro goedkoper verkrijgbaar zijn. Gelooft u dit niet? Hier acht voorbeelden: de Porsche 911-991 2013-2014 modellen voor 95000-199.000 euro. De BMW 5-serie 2013-2014 modellen voor 41.000-71.000 euro. De Audi A6 Avant 2013-2014 modellen voor 47.000-120.000. De Land Rover Range Rover 2013-2014 modellen voor 90.000-150.000 euro. De Porsche Panamera 2013-2014 modellen voor 82.000-148.000 euro. De BMW X5 2013-2014 modellen voor 86.000-115.000 euro. De Porsche Cayenne 2010-2014 voor 81.000-148000 euro. En tot slot de Audi Q7 voor 70.000-92000 euro. Kortom, als we in Duitsland onze auto’s kopen, kost ons dat een stuk minder geld dan als we ze van Nederlandse autohandelaren kopen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu